splash image
Keune
Jij bent een winnaar met een product van Keune

Over Keune play & Win

Keune Haircosmetics bestaat al sinds 1922. Wereldwijd gebruiken tienduizenden kappers deze professionele haarverzorgingsproducten. Aan ons werd de vraag voorgelegd hoe bij bezoekers van de salons een hogere customer intimacy gecreëerd kan worden. Door de ontwikkeling van de Keune Play & Win app maak je kans op dikke Keune prijzen, die vervolgens aanleiding geven ze te blijven gebruiken.

Facts

  • verkochte producten
    141.539
    games gespeeld in 6 verschillende landen
  • conversie stijging 300%
    meer verkoop in 3 maanden
  • omzet groei Toename
    van herhaalaankopen

Uitdaging

Hoe zet je op een super creatieve manier productpromotie in om klanten voor lange tijd aan je merk te binden? Een mooie uitdaging, want bij veel salons worden ook andere merken aangeboden. Dus: hoe maak je het verschil richting de kapper én de klant?

splatter
uitdaging

Inzicht

Eenmaal kennis gemaakt met een Keune haarproduct, wil je nooit meer wat anders. Het product verkoopt zichzelf. Die eerste drempel, de kennismaking, wordt overwonnen door het via de app gratis of met fikse korting aan te bieden als incentive. En zo loopt iedere klant als winnaar de salon uit.

splatter
uitdaging splatter

Creatie

Een game voor een breed publiek, maar met persoonlijke insteek: je beleeft het product dat jou door de salon is geadviseerd. Zo spelen heren de ‘1922 by J.M. Keune game’, een stijlvolle interface in de look & feel van 1922. De interactie is zo ontworpen dat het heerlijk swipet op zowel iPad als iPhone. En handig… het kan snel tussendoor gespeeld worden in de salon.

Keune splatter

Techniek

Ons dev team bouwde ‘m zo dat de app geschikt is voor zowel mobile als tablet, voor zowel iOS als Android. Maakt gebruik van de native functionaliteiten van mobile en tablet devices. Op de achtergrond is een algoritme ontwikkeld waarmee per periode bepaald kan worden welke en hoe vaak er prijzen gewonnen kunnen worden. Niet alleen fun, maar ook smart!

bubalou wall

Resultaten

Gruwelijk! In drie maanden 300% meer verkoop van Keune producten via de salons door de Play & Win app. Die app kun je trouwens vinden in de App Store en Google Play Store.

bubalou wall
Dare to rule!

Ook jouw online ambities laten excelleren?

Villa Zoethout
Ontspannen koffie, eten en borrelen
Een nieuw horecaconcept waar je heerlijk kunt vertoeven, ook met je kids.
Juizz
Dé urban e-bike specialist
Door JUIZZ digitaal te transformeren zorgen we ervoor dat de merkbekendheid groeit en dat dé urban lifestyle zowel in de fysieke winkels als online wordt ervaren.
Old inn wonen
Online sfeer proeven
Een omnichannel strategie geeft potentiele klanten optimale service via meerdere platformen.
Woonopmaat
Welkom thuis
Een woningcorporatie die actief passende woningen matcht met huurders uit de regio en ontzorgt.
JLM Lubricants
Vooruitstrevende technologie in automotive
3D technologie zorgt dat automonteurs online snel kunnen vinden wat ze nodig hebben.
Keune Academy
Educatie voor professionals
Een online educatie tool om saloneigenaren op een interactieve manier te ondersteunen bij de ontwikkeling van hun personeel.
Fietsvoordeelshop
Van lokale winkel naar nummer 1 webshop
De sterke online presence van Fietsvoordeelshop zorgt voor meer verkoop in de webshop en klanten in de winkels! #winwin
Jozo salt
Wereldwijd opvallen in een standaard segment
Hoe val je op als commodity? Voor JOZO maakten wij een online strategie waarin de schat aan zoutkennis doorgegeven kan en móet worden.
Bubalou
Ontketen een outdoor revolutie
Bubalou is niet meer weg te denken uit de outdoor branche. We hebben een merk gecreëerd die communiceert met zijn volgers en in een paar jaar tijd een gevestigde naam is in heel Nederland.
Pronk bouw
Aandacht voor ambacht
Door het ambacht van Pronk Bouw centraal te zetten in alle uitingen, is de naamsbekendheid vergroot en de concurrentiepositie versterkt.
Dobla
Een wereldwijd inspirerend ambacht
Het ambachtelijk geproduceerde, handmade chocolade inspireerde ons om een innovatieve ervaring voor chocoladeliefhebbers, -fijnproevers en -professionals te ontwikkelen.
Vektis
Inzichtelijke data voor de zorg
Uiteenliggende doelgroepen online faciliteren om de zorg in Nederland te verbeteren.
AmbaFlex
Wereldwijde innovatie van verticaal transport
Een digitale gebruikersvriendelijke omgeving die, op basis van locatie, de juiste content toont.