Keune Haircosmetics bestaat al sinds 1922. Wereldwijd gebruiken tienduizenden kappers deze professionele haarverzorgingsproducten. Aan ons werd de vraag voorgelegd hoe bij bezoekers van de salons een hogere customer intimacy gecreëerd kan worden. Door de ontwikkeling van de Keune Play & Win app maak je kans op dikke Keune prijzen, die vervolgens aanleiding geven ze te blijven gebruiken.
Hoe zet je op een super creatieve manier productpromotie in om klanten voor lange tijd aan je merk te binden? Een mooie uitdaging, want bij veel salons worden ook andere merken aangeboden. Dus: hoe maak je het verschil richting de kapper én de klant?
Eenmaal kennis gemaakt met een Keune haarproduct, wil je nooit meer wat anders. Het product verkoopt zichzelf. Die eerste drempel, de kennismaking, wordt overwonnen door het via de app gratis of met fikse korting aan te bieden als incentive. En zo loopt iedere klant als winnaar de salon uit.
Een game voor een breed publiek, maar met persoonlijke insteek: je beleeft het product dat jou door de salon is geadviseerd. Zo spelen heren de ‘1922 by J.M. Keune game’, een stijlvolle interface in de look & feel van 1922. De interactie is zo ontworpen dat het heerlijk swipet op zowel iPad als iPhone. En handig… het kan snel tussendoor gespeeld worden in de salon.
Ons dev team bouwde ‘m zo dat de app geschikt is voor zowel mobile als tablet, voor zowel iOS als Android. Maakt gebruik van de native functionaliteiten van mobile en tablet devices. Op de achtergrond is een algoritme ontwikkeld waarmee per periode bepaald kan worden welke en hoe vaak er prijzen gewonnen kunnen worden. Niet alleen fun, maar ook smart!
Gruwelijk! In drie maanden 300% meer verkoop van Keune producten via de salons door de Play & Win app. Die app kun je trouwens vinden in de App Store en Google Play Store.
Ook jouw online ambities laten excelleren?