TOGETHER WE
Woonopmaat wil dat huurders uit de regio fijn kunnen wonen en dat services (bijvoorbeeld een reparatieverzoek) eenvoudig online te regelen zijn. Om huurders met diverse achtergronden positief betrokken te houden en de woningen goed te matchen met hun wensen, is een sterke visuele en duidelijke website nodig.
Meer bezoekers vanuit zoekmachines
Conversie op online service aanvragen
Engagement op de website
Als woningcorporatie heb je te maken met diverse uitdagingen voor online communicatie. Zo heeft een deel van de doelgroep van Woonopmaat bijvoorbeeld moeite met de Nederlandse taal. Belangrijk dus dat ook deze groep via de website hun match vindt met een beschikbare woning en eenvoudig online services kan aanvragen. Daarom is een eenvoudige website structuur en de focus op mobile-first key! Door een sterke visuele communicatie en teksten die aan B1-leesniveau voldoen, maken we de website toegankelijk.
We hebben een enorme hoeveelheid aan informatie teruggebracht naar een eenvoudige websitestructuur met een slim interactie-ontwerp om de informatie behapbaar te maken. De interface is mobile-first en sterk visueel ontworpen.
Het aantal unieke websitebezoekers en bezoekers via zoekmachines is enorm vergroot. Doordat huurders vaker de website gebruiken en hier vinden wat zij zoeken, worden er minder telefoontjes gepleegd naar Woonopmaat. Potentiële huurders weten hun weg te vinden naar 'Mijn Woonopmaat' waar zij zelf hun opties beheren.
Sander van Diepen - ICT Manager Woonopmaat