Woonopmaat wil dat huurders uit de regio fijn kunnen wonen en dat services als bijvoorbeeld een reparatieverzoek eenvoudig online te regelen zijn. Om huurders met diverse achtergronden positief betrokken te houden en de woningen goed te matchen met hun wensen, is een sterke visuele en duidelijke website nodig.
Als woningcorporatie heb je met diverse uitdagingen te maken als het aankomt op online communicatie. Een deel van de doelgroep van Woonopmaat heeft bijvoorbeeld moeite met de Nederlandse taal. Hoe kan de website ervoor zorgen dat ook deze groep goed gematcht wordt met de beschikbare woningen en eenvoudig online service aanvragen kan doen, waardoor de organisatie wordt ontlast?
Om de (potentiele) huurders met laaggeletterdheid goed te kunnen bedienen en positief te betrekken is een eenvoudige website structuur key. Ook moet de website vooral op mobiel toegankelijk zijn. Door een sterke visuele communicatie stijl kunnen we de website toegangelijker maken en voldoet deze aan B1 leesniveau. Want zodra er meer online service kan worden verleend, wordt de woningcorporatie ontlast.
We hebben een enorme hoeveelheid pagina's en verscheidenheid aan informatie teruggebracht naar een eenvoudige website structuur. Het slimme interactie ontwerp zorgt ervoor dat informatie behapbaar wordt. Het interface design is mobile first en sterk visueel ontworpen. Door de illustratieve stijl maken we complexe communicatie makkelijker en toegankelijker voor alle bezoekers op de website.
Woonopmaat werkt met betaalde opties op beschikbare woningen, een goede integratie van de website met het backoffice systeem was daarom essentieel. Via de website kunnen huurders nu via 'Mijn Woonopmaat' zelf hun opties beheren en inzicht krijgen in de wachttijd op deze woningen. De techniek van de website is zoekmachine vriendelijk, waardoor de huurdersinformatie en online services veel beter gevonden worden.
De nieuwe website heeft gezorgd voor een verdubbeling van het aantal unieke bezoekers en vertienvoudiging van bezoekers via zoekmachines. Doordat huurders vaker de online webservices raadpleegden resulteerde dit in minder telefoontjes naar Woonopmaat. Potentiele huurders weten hun weg te vinden naar 'Mijn Woonopmaat' waar zij nu zelf hun opties beheren. Huurders voelen zich dus online helemaal thuis bij Woonopmaat.
Ook jouw online ambities laten excelleren?
Ook jouw online ambities laten excelleren?
Ook jouw online ambities laten excelleren?